Firmamızdaki bazı arkadaşların Kotex'in ne olduğuna dair bazı fikirleri vardı. Bel bağı diyen oldu, kadın bez diyen oldu çocuk bezi diyen oldu kadın bağı diyen oldu, saat markası diyen oldu. Tabi biz bu son arkadaşımızı kovduk. Sonradan öğrendiğimiz kadarıyla kendisine Rolex'de iş bulmuş, hayırlı olsun.
Esasen kafamızda tam olarak neyin nesi olduğu şekillenmeden şartları gönderdiler.
1) Hedef kitlemiz 1 - 5 yaş arası kadınlar. Biz bu bilgiyi alır almaz çiçekli böcekli bir animasyon hazırlayalım dedik. Tabi çocuklar böyle şeylere bayılırlar. Çiçek böcekle bu bebeklerin dikkatlerini çekebilecektik. Fakat animasyonu tamamladıktan sonra öğrendik ki fax makinemizin mürekkebi tam o ara bitmeye yeltenmiş. Meğer 16-50 yaş arası kadınlar yazıyormuş. Zaten 1-5 yaş arası kadınlar cümlesi garibimize gitmişti.. Olan oldu, o animasyon için o kadar masraf yaptık deyip reklamın diğer aşamalarında kotarmaya karar verdik.
2)Dediler ki çok ciddi bir istatistik firması bizim için araştırma yaptı ve regl döneminde kadınların renkli kıyafet giyinmediği bilgisine ulaştık. Bu noktada kotexin geçici unutkanlık sağladığına dikkat çekmek adına "renksizliğe son" gibilerinden bir kac cümle olmalı. Hayır bir kadın bağının(bu şartla beraber ürünün ne olduğunu anladık) nasıl unutkanlığa sebebiyet verdiğini anlamış değiliz. Ne oluyor da bir kadın regl döneminde renksiz kıyafetler giyerken birden kotexi bağlayınca rengarenk giyinebiliyor bilmiyoruz. Bu etik değil. Reklamlarda insanları yanıltamayız gazıyla karşı gelelim dedik fakat sonra bize araştırmalarını nasıl yaptıklarını falan anlatırlar midemiz kalkar diye vazgeçtik. Ayrıca unutulmaması gereken bir motto'muz vardı ki o da "Müşteri her zaman haklıdır".
3)Reklam yüzü no-name olmalı. İşte burada yıkıldık. Halbuki biz Christina Aguilera'yı çoktan bağlamıştık. Kendisini "kötü örnek" olarak lanse edecektik. Bu sayede en önemli trigger'lardan biri olan "korku" duyusunu kullanıp hedef kitleyi reklamın gösterildiği o anda marketlere koşturabilirdik. Christina 'nın line'ı bile hazırdı "Ben ettim siz etmeyin"...
4) Ped üzerinde desen yapan cihazlarımızı almakla bir hata ettik biliyoruz ama belki bir faydası olur diye bunu da reklamın bir köşesine ekleyelim dediler. Onu da ekledik.
5) Biz alelade bir firma değiliz, reklamlarımızla eğitime de katkıda bulunmak isteriz, mesela ingilizce... “secret” in “sır” demek oldugunu bir yere sokuşturun dediler onu da yaptık. Cümle içinde şu şekilde sıkıştırdık: "Kotex secret, renkli küçük sırrımız". Biraz alakasız oldu ama yedirdik diye düşünüyoruz.
6) Son olarak bütün bir kotex secret paketini 2 saat içinde tüketmeye teşvik edecek bir sahne olsun dediler. Biz de gittik kocaman bir çanta bulduk. Allahtan kocaman çantalar modaymış. E çanta kocaman olunca da bütün paketi içine atınca çantada potluk yapmadı. Bütün bir kotex paketinin 2 saatte harcanabiliyor olması bize pek sağlıklı gelmedi, muhtemelen bu bir rahatsızlık belirtisiydi ama yine midemiz bulanmasın diye pek üstünde durmadık.
İşte reklamımız, buyrun seyredin..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder