26 Şubat 2012 Pazar

Atlas Jet

Her şeyden önce Atlas Jet’in bize verdiği şartlarla başlayalım isterseniz.
1)      Öyle bir oyuncu bulacaksınız ki 20 senedir mimik yapması yasaklanmışçasına mimiğe aç olsun. Tabi biz bunu duyunca Antik Yunan Tiyatrosu geçmişi olan adaylar üzerinden gittik. Şehirde gerek komedya gerek tragedya olsun bütün bu oyunlara birer birer gidip 1000 kişilik salonlarda sadece diyaframını değil aynı zamanda mimiklerini de konuşturabilen adaylar gözlemledik.. .Gerçekten çok etkilendiğimiz adaylar oldu fakat yanlarına gidince aslında kendilerinden değil de maskelerinden etkilenmiş olduğumuzu farkettik.
      
      Önce seyirciyi kandırıyor musunuz diye kavga çıkaracaktık ama sonradan öğrendik ki bu maskeler tam da 1 kilometre arkadaki izleyici karakterin duygusunu daha net seçsin diye takılırmış. Kültürsüz sanmasınlar diye ses etmedik.  Sonunda zaten kendi adayımızı bulduk.  Bizzat en arka sandalyede oyun izledik . Inanır mısınız sectiğimiz adayımız aradaki yaklaşık 700 metrelik mesafeye rağmen suratındaki endişeyi bize hissettirebildi. O isimle çalışmaya karar verdik.
       
2)      Hedef kitleleri Business Class’ın ne olduğunu bilmeyen kısa veya orta boylu ve biraz da psikolojik problemi olan insanlarmış. Böyle hedef kitle mi olur diye önce biraz tereddüt de etsek itiraz edemedik. Sonra biz de oyuncumuza tam da böyle bir kişiliği oynayacağını söyledik. Bu nedenle ortalama 160 cm ‘lik business class koltuklar arası mesafenin 77 cm olduğunu reklamımızda söyleyince garip durmayacaktı.  Bazısı buna itiraz edecekti ama hedef kitlemiz ne de olsa business class’ın ne olduğunu bilmiyordu, e reklamı izleyen diğer insanlar da istedikleri kadar itiraz etsinlerdi, vız gelir tırıs giderdi. He bir de arkadaşımız da tahminen 1,67 civarı olduğu için koltukta kayma sahnesiyle bacak boyunuz kadar boşluk var mesajı verebildik. Yanındaki arkadaşımızı başrolde oynatmayışımızın bir diğer nedeni de esasen buydu.

       
3)      Ucakta yiyecek ve içeceğin ikram olduğunu belirtelim dediler. Sanırsın pilav üstü döner veriyorlar... Yiyecek ikram listenizi gönderin dedik.” Sıcak sandviç ve kola” dan ibaretti. Sonra biz de bunu reklam filmimizde bilinçli bir amca rolündeki bir arkadaşımızın ağzından söyletelim dedik fakat sevgili amcamız ağzını açma konusunda sıkıntılar yaşıyordu. Defalarca uyardık ama nafile... Dublajı başkasına yaptıralım dedik bütçemiz el vermedi. O nedenle reklamı izleyen
herkes atlas jet’in ikramının “sıcak sandwiç şokolo” olduğunu düşünüyor. (lütfen reklamı izlerken amcamızı can kulağıyla dinleyelim)


Sonradan öğrendiğimiz kadarıyla sıcak sandwiç şokolo’nun ne olduğunu google’dan aratmış yüz binlece internet kullanıcısı tespit edilmiş. Hatta Atlas Jet’le uçan bir çok çocuk sıcak sandwiç ve şokolo diye hostes arkadaşlarımızın başlarını yemişler...
4)      Bir de bizim ekipten 15 yaşında işe aldığımız genel müdürün oğlu ekonomi plus diye bir şey icat etti. Onu da kullanalım müdürümüze ayıp olur dediler. Biz de “ekonomi plus” teriminin altını doldurmaya çalıştık. Düşündük düşündük yahu ekonomi neyse de “plus” ı nasıl yutturacağız diye bir hayli kafa yorduktan sonra atlas jet hedef kitlesinin muhtemelen ingilizce de bilmeyeceğini akıl ederek “plus yani birinci sınıf konfor” diyerek reklamımızı tamamladık. .yersen... Aslında sırf bunlardan ötürü bir ara Oğuz Yılmaz'ı mı oynatsak reklamda diye bile düşündük. Ama kendisi müzik kariyeriyle muhtemelen çok meşguldür diye vazgeçtik.

        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder